Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Referent
w Dziale Świadczeń i Usług w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli
( Numer ewidencyjny naboru: SOK.111.1.2025 )
I. Nazwa i adres jednostki: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej, ul. Getta Żydowskiego 21B, 98-220 Zduńska Wola
II. Określenie stanowiska: Referent
Liczba wolnych stanowisk urzędniczych: 1
Wymiar czasu pracy – pełny etat
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub spełnienie wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2024 r. poz. 1135 );
- wykształcenie wyższe – preferowany kierunek: administracja, ekonomia;
- minimum 5 lat doświadczenia w pracy w administracji samorządowej;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
- nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
- znajomość regulacji prawnych w szczególności z zakresu: ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o ochronie danych osobowych, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz przepisów wykonawczych do powyższych ustaw;
- doświadczenie zawodowe w pracy na podobnym stanowisku;
- umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;
- umiejętność interpretacji przepisów prawa;
- biegła obsługa komputera, urządzeń biurowych (drukarka, kserokopiarka, niszczarka) oraz biurowych programów komputerowych, w tym edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, Internetu i poczty elektronicznej. Umiejętność obsługi Programu POMOST, Płatnik, SEPI;
- predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, unikanie sytuacji konfliktowych, odpowiedzialność, dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, rzetelność i terminowość w prowadzeniu spraw wynikających z zakresu obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności,
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, w tym m.in.:
- Terminowe przygotowywanie i wydawanie decyzji dotyczących usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych;
- Prowadzenie akt podopiecznych oraz rejestru usług opiekuńczych;
- Prowadzenie rozliczenia wykonanych godzin i odpłatności zgodnie z wydanymi decyzjami;
- Współpraca z pracownikami socjalnymi w zakresie realizowanych usług opiekuńczych;
- Kontrola realizacji dochodów budżetowych w związku z przyznanymi usługami opiekuńczymi;
- Przeprowadzanie w środowisku kontroli usług opiekuńczych realizowanych przez opiekunki;
- Przygotowanie decyzji oraz prowadzenie rozliczenia pomocy w zakresie „Program państwa w zakresie dożywiania;
- Merytoryczna ocena dokumentów dotyczących pieczy zastępczej przekazywanych przez PCPR, rozliczanie zestawienia not księgowych w tym zakresie;
- Rozliczanie zestawienia not księgowych w zakresie pogrzebu.
IV. Warunki pracy na stanowisku m.in.:
- wymiar czasu pracy – 1 etat,
- praca w godzinach 7:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku, z monitorem ekranowym (powyżej 4 godzin dziennie), obsługa urządzeń biurowych,
- miejsce pracy znajduje się w pomieszczeniu na parterze, w budynku nieprzystosowanym architektonicznie dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
V. Wymagane dokumenty aplikacyjne ( poz. 3, 7, 8, 9, 10 i 11 do pobrania ):
- CV;
- Własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
- Własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających staż pracy – świadectwa pracy;
- oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu w przypadku osoby obecnie zatrudnionej;
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczeni o nieposzlakowanej opinii;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru;
- w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
- kopia dokumentu poświadczającego znajomość języka polskiego ( dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ).
VI. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
- dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w Sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej ul. Getta Żydowskiego 21B, 98-220 Zduńska Wola ( pokój nr 18 ) lub za pośrednictwem operatora pocztowego
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: ”Nabór na stanowisko Referent w Dziale Świadczeń i Usług w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli” do dnia 18.07.2025 r. do godz. 15.00.
- dokumenty aplikacyjne, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data i godzina wpływu do Ośrodka).
VII. Dodatkowe informacje:
- brak podpisu na oświadczeniach będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych;
- kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności;
- przez staż pracy i doświadczenie zawodowe rozumie się okres zatrudnienia, czyli wykonywanie pracy na podstawie stosunku pracy;
- Kandydat może zapoznać się z treścią Procedur zgłoszeń wewnętrznych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli. Treść w/w Procedur dostępna jest w Sekretariacie Ośrodka.
- lista osób, które spełniły wymagania formalne, informacje o dalszym postępowaniu kwalifikacyjnym oraz wyniki naboru zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli (www.bip.mopscos.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli;
- wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie jest niższy niż 6%.
VIII. Informacja administratora danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, uprzejmie informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli z siedzibą w Zduńskiej Woli przy ul. Getta Żydowskiego 21B
tel.: 43 823 53 20
fax.: 43 823 67 79
e-mail: sekretariat@mopscos.pl
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail j.kazimierczak@mopscos.pl.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Centrum Opieki Socjalnej w Zduńskiej Woli oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach aplikacyjnych zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust.
1 RODO konieczna będzie Państwa wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
4. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj. organom administracji publicznej lub podmiotom działającym na zlecenie organów administracji publicznej w zakresie obowiązujących przepisów lub innym podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umów powierzenia, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, usługi informatyczne i inne. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
5. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a w przypadku
przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, przez okres niezbędny do realizacji wskazanego celu bądź do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W przypadku toczących się postępowań wyżej wymieniony okres może zostać przedłużony.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 RODO;
2) sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
3) ograniczenia przetwarzania na podstawie art. 18 RODO.
Ponadto w przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, posiada Pani/Pan także prawo do:
1) usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO;
2) wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO.
7. W przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona wyrażona.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
9. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nierozpoznanie sprawy.
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w naborze. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.